Amalin Mohd
Luahan hati tanpa pena.


Hamba Allah


kenal dulu. baru kritik.
adilkan ?!

Cari Aku

Instagram : AmalinMohd
Facebook
Twitter
Tumblr
FormSpring
Ask.fm
Nyawa
.




Buah Hati



27.12.12 . 11:59 pm
Kisah hati.

Lately hati banyak pecah.
hidup semua nak bahagia sampai jannah .
tapi kalau dah qada dan qadar nak buat macam mana .
hidup memang susah sangat kita nak ramal .
ia boleh terbang jauh dari apa yang kita sangkakan .

hati nie rasa macam kena bom !
berkecai .
walaupun kau mampu kutip semua sisa sisa letupan tue .
takkan sama dari rupa asal sebenar hati tue . 
tak sama .

yang indah semua bertukar jadi sampah !
tengok muka kau pun aku rasa nak ludah !

bosan ? kalau bosan cakap .
dah taknak ? pun cakap !

dialu alu kan .
seluasnya aku bukakan pintu.
menyambut kedatanagan kau .
katakan .
ujar apa yang kau rasa patut aku tahu .

aku 
terpaksa makan hati . berpura pura happy .

kadang kadang terfikir jugak :
mungkin kita bahagia bila
bila orang yang kau sayang. tanya 'macam mana awak hari nie?'
bila orang yang kau sayang. usap usap ubun rambut dan berkata 'takpe,semuanya pasti okey'
bila orang yang kau sayang. peluk kau lagi kuat dari kau peluk dia.
bila orang yang kau sayang. selalu ada waktu kau perlukan seseorang.
bila orang yang kau sayang. ingat semua kenangan manis kau berdua.
bila orang yang kau sayang. layan dan sayangkan kau seperti pertemuan pertama .
mungkin juga diidam idamkan sangat moga terjadi dalam life kita.
siapa tak mau . semua nak .

yang bahagia dulu pernah kita rasa .
tak semestnya terus kekal .
bila kita cakap 'kau berubah'
dia kata 'tak!'
kita je yang nampak .
bila dia kata 'kau sebenarnya yang berubah'
kita kata 'aku berubah sebab kau yang ubahnya'

sunyi .
siapa salah ?
siapa betul ?
diam.
selang beberapa hari .
lupa semua yang jadi .
buat macam tak ada apa .
selang beberapa hari .
muncul pula virus lain .
benda yang lepas diungkitkan . makin besar .
keputusan .
dua dua diam .
masalah tak selesai .
selang beberapa hari .
kembali macam biasa .
hati pernuh tanda tanya ,
hati masih punya bekas kesan sakit hati .
buat tak tahu .
akhirnya diri sendiri yang tanggung sorang sorang .
malam terlena dalam tangisan .

berterusan . tanpa penghujung .
tunggu dan lihat .





Lapuk | Baharu