Amalin Mohd
Luahan hati tanpa pena.


Hamba Allah


kenal dulu. baru kritik.
adilkan ?!

Cari Aku

Instagram : AmalinMohd
Facebook
Twitter
Tumblr
FormSpring
Ask.fm
Nyawa
.




Buah Hati



11.12.12 . 12:18 pm
Cerita manusia.

dalam hidup jangan terlalu nak menjadi seakan "beta"
mendabik dada seperti mengatakan pada dunia
'aku adalah yang terbaik' . 
seolah mengatakan pada selurh pelusuk alam
'tiada sesiapa mampu mengatasi aku'
aku ini . aku itu . semua kau !

sedikit tak pernah fikir. tak pernah cuba nak fahami. tak pernah nak rasai .
'apa agaknya pandangan orang di belakang aku, suka kah?'

orang yang bodoh sentiasa merasakan dialah segalannya !
sempurna akal, kemewahan, kecantikan fizikal .
tapi satu yang cacat, hati yang kotor seperti najis !
aku rasa najis lagi bersih !

jngan pernah buat orang menangis dengan 
kata kau yang dusta, dengan layanan kau seperti kaki .
fikir fikir fikir !
pakai otak, jangan tahu pakai baju yang cantik saja .
gunakan sepenuhnya akal fikiran, jangan tahu guna fone mahal saja .

semua sama . kamu ! aku !
lelaki . perempuan .
tak pernah puas . dengan hidup . 

terus meminta minta . 
tak malu ?
diri sendiri lupa semua yang wajib yang harus . 
masih punya hati terus meminta ?

bila terlalu gembira . lupa semua derita .
lupa pada yang sedang bersedih .
lupa pada diri sendiri yang asalnya dari mana .
lupa pada perasaan orang lain .
lupa siapa maha pencipta .
terlau asyik .
terlalu seronok .
terlalu khusyuk dengan gelak tawa .
terlalu . keterlaluan !

bila tersedar !
yang haram semua tepis . 
sedangkan masa sedang asyik terlena dengan duniawi 
yang haram semua buat .
"takpe" katanya .
dosa pun "takpe, aku terus menulis"
pahala pula "aku ada peluang untuk berehat"

perut syaitan buncit kekenyangan dengan dosa manusia .
aku selalu . aku antaranya . aku manusia yang alpa . aku terlalu kerdil . aku ...


Lapuk | Baharu