Amalin Mohd
Luahan hati tanpa pena.


Hamba Allah


kenal dulu. baru kritik.
adilkan ?!

Cari Aku

Instagram : AmalinMohd
Facebook
Twitter
Tumblr
FormSpring
Ask.fm
Nyawa
.




Buah Hati



28.8.12 . 9:57 pm
n.a.m.a

Assalamualaikum..
bismillahirrahmanirrahim .

kadang-kadang Allah turunkan
sesuatu untuk menyedarkan ummatNya .
untuk jadikan panduan . 
untuk jadikan teladan .
malah itu juga takdir
yang telah Allah catatkan untuk kita .

berat dugaan yang kami semua
alami .
tapi berat lagi 
NURUL AMIRAH BT MUHAMED AZIZAN
tanggung .

kami tak boleh nak rasai
apa yang nuyu rasa . 

kitaorang dah macam adik beradik .
aku kenal ngan dia masa F3 .
masa tue . hostel takde air .
call kat dia . dia datang ambik .
dan start hari tue . aku mula rapat ngan dia .
F4 kitaorang makin rapat .
satu geng lagi .
buat plan sama sama .
main futsal .
main boling .
g kb .
kami kongsi minat sama .
suka bergambar .
dalam laptop nuyu .
penuh dengan folder gambar kami .
kemana saja kami pergi .
apa kami buat .
menjadi satu kepastian ambik gambar .
nuyu kata nak jadi photographer .
so, semua gambar kami . dia yang ambil .
dia selalu takde dalam gambar .
dia cakap takpe .
kalau kitaorang suruh buat pape .
dia yang suka rela akan tolong buatkan .
mintak tolong ngan dia pm senang .
dia tak berkira sangat ngan kitaorang . 
dia pm suka tolong orang .

masa SPM aku dah tirah duduk umah dia .
sebulan kami tinggal sebumbung .
kami berkongsi banyak perkara .
rahsia .
makan sama- sama .
tidur pun sebantal .
buat lawak .
gelak sesama .
tengok movie .
jalan jalan . sana sini
study sesama .
ya Allah . banyak sangat kenangan kitaorang .
setiap tempat yang aku pergi .
sure akan ada kenangan ngan dia .
kenangan dia datang umah aku .
kenangan kat sekolah .
semua !!
susah senang kami sesama selesaikan .
nuyu tolong buat nie . nuyu tlong buat tue .
semua dia buat .



23 OGOS 2012 raya ke lima .
kami akan ingt sampai bila bila .
nuyu accident teruk .
teruk sangat .
dia keluar pegi kedai
sebab nak beli ayam .
malam tue kitaorang nak buat bbq .
sebab dah tak sempat nak sambut birfday kuyah 28 ogos nie .
kuyah pegi perlis 25 ogos . 
so . kitaorg plan nak buat bbq kat umah kuyah
sebelum kuyah pegi sana .
dan nuyu jugak yang akan beli kek untuk kuyah .
kitaorang tak gtau kuyah buat bbq sbb birfday dia .

lepas je nuyu keluar dari simpang rumah dia .
terus dia kena .
aku dah tengok kete dia .
teruk sangat !
tak sanggup nak tengok .
pandangan orang yang tengok kete tue .
diorang sure akan cakap .
mati atau 50 50 .
kete nuyu dah tak boleh pakai . 
rosak teruk .

semasa kejadian tue .
aku dah sampai umah mak sedara aku 
kat kok lanas .
ma , along , abg long , jeri
baru je nak pegi sana .
tapi dalam perjalanan
ma perasan tue kete nuyu .
ma turun tengok .
betul ! tue nuyu .
nuyu dengan mak sedara dia .
ambulance lambat sampai .
abg long , jeri 
usaha angkt diorang nak hantar sendiri kat hospital .

abg long aku cerita 
masa nuyu dalam kete nak hantr pegi hospital
nuyu hanya sebut ALLAHUAKHBAR banyak kali . 
dia sakit sangat masa tue .
darah kat kepala . 
abg long cakap .
teruk sangat .
kalau aku tengok tak tahu la macam mana 
ma disamping nuyu 
menangis nangis .
tak tahan tengok nuyu . 
ma simpan tudung nuyu .
ma kata nak kasi nanti nuyu sedar . 
tapi sampai hari nie . nuyu tak sedar lagi :'(

along terus call aku lepas dia dapat tahu tue nuyu .
mula mula . aku ingtkan biasa biasa je .
aku try call nuyu banyak kali .
tapi tak angkat .
tapi lepas along cakap teruk .
aku , ila , nana , eha 
terus pegi hospital tengku anis .
tirah dah sampai sana .
aku lambat sampai sebab jalan jem .
aku masuk dala bilik kecemasan tue .
aku tengok nuyu .
darah keluar dari telinga .
kaki dia lebam lebam .
tangan .
aku tengok muka yang dalam kesakitan .
sumpah . aku tak tahan tengok keadaan dia masa tue .
dia pakai baju kaler merah seluar track .
ma and abah nuyu pegi kb semasa nuyu accident .
jalan jem ma ang abah nuyu lambat sampai .
ma nuyu nangis .
lepas tengok nuyu 
dia nangis lagi . 
badan dia pun makin lemah .
sampai kena pimpin tangan dia .
masa tue doktor cakap nuyu 50 50 .
kami semua terkejut .
semua tak tahan  tengok keadaan nuyu .
semua sebak .
semua sedih .
ramai sangat yang datang masa tue .
tak terbilang .
ramai yang masuk dalam bilik kecemasan .
sampai pak guard marah .
tak kesah .
asal dapat tengok nuyu .
malam tue dalam pukul 9 .
nuyu dihantar ke HUSM . 

aku ingt lagi sebelum raya . nuyu cakap .

''tahun nie . nk g braya semua umah kawan kawan .
sebab aku dah ada lesen . tak payah nak susahkan sesape''

24 OGOS .
aku ngan ma pegi husm .
aku samapi lewat .
sebab ma ada kerja .
dalam pukul 5.3o
pagi dan tengah hari 
dah ramai yang pegi tengok nuyu .

nuyu dah operate .
buang darah beku kat perut .
kaki nuyu patah .
belah kanan :'(

masa aku sampai . 
aku tengok ramai sangat orang kat depat wad icu tue .
kat tepi dinding .
aku tengok adnin , tirah , nik
duduk kat situ .
aku tengok tirah nangis .
aku tanya tirah nape .
tirah cakap .
tadi nuyu dah buka mata .
tapi skunk tak .
doktor tengah check nuyu .
terus aku nangis . 
lepas aku dpat baju .
aku masuk tengok nuyu .
sebab limit 2 orang je dapat masuk .
aku tak tengok lama .
aku takut .
aku tengok wayar penuh .
kat tangan .mulut .badan .
mesin besar besar .
aku tak tahu pape .
tangan nuyu belah kanan lebam .
aku tak tengok lama .
trus keluar .
pegi kat adnin , tirah n nik .
aku peluk tirah . sebab tak tahan
tengok nuyu .
kesian nuyu . adnin yang bagi nasihat .
adnin cakap jangan nangis .
nanti nuyu sedih .
adnin n nik .
nak masuk sekali lagi .
sebab dirang dah nak pegi matrik .
last lepas adnin tengok .
adnin tak tahan .
dia nangis . dia pesan .
setiap perkembangn nuyu cakap kat dia .

lepas adnin n nik pegi .
aku rasa down .
sebab lepas nie . aku ngan tirah je tinggal .
adnin n nik kekuatan aku .
diorang yang selalu bagi support kalau aku ada masalah .
walaupun aku tak rapat ngan dirang seperti aku rapat ngan tirah , nuyu , kuyah n fatin .
diorang dah macam kakak kakak aku .

setiap kali ada yang panggil nuyu .
tangan dia akan teranggkat .
bergerak gerak .
sampaikan doktor ikat tangan dia :(
kalau kita cakap ngan dia . dia akan dengar .
air mata dia mengalir .
dalam bilik kecemasan kelmarin dia nangis juga .
aku nampak air mata dia mengalir .
wlaupn dia tak sedar .
dia sakit .


25 OGOS .
aku , tirah and ila .
pegi husm .
masa tue dah pukul 2 lebih .
dah tak boleh masuk .
tapi ma nuyu cakap .
masuk je .
aku pn masuk .
tengok kejap je .
keadaan dia masih macam tu jugak .
kat luar .
borak borak ngan ma n abah nuyu .
lepas tu kitaorang pegi makan .
pukul 4 kitaorang balik hospital balik .
kuyah dah ada kat sana .
jumpa kuyah .
sebab kuyah dah nak pegi malam tue .

petang dalam pukul 5 lebih .
aku ngan tirah masuk kat wad .
kitaorang nak cakap lama lama ngan nuyu .
sebab esok (26 ogos) kitaorng skolah .
tak dapat nak tengok nuyu .
macam macam 
kitaorang borak ngan nuyu .
harap nuyu dengar .
tak endah nurse yang jaga nuyu tue
buat kerja .
check itu check ini kat katil nuyu .
macam macam kitaorang cerita .
last last . tak tahan juga .
sedih . 
tapi cakap lagi .
sampai dah takde cerita nak share .




time nie . tirah duk borak borak ngan nuyu .







ya Allah . selamatkan sahabatku NURUL AMIRAH BINTI MOHAMED AZIZAN  supaya dia sembuh seperti sedia kala . aku nak dengar suara dia . aku nak dia ambil gambar aku banyak banyak . aku nak cakap ngan dia . aku nak jalan jalan ngan dia . aku nak tengok dia senyum . aku nak tengok dia gembira . aku nak ulang semua apa yang pernah aku buat ngan dia // yue bangun la yue . tok se kecek ngan aku kow . mum tok rindu aku kow . bangun la yue . bangun la . sep sep nie semuo tunggu mum yue . yue bangun deh . aku tunggu mum yue . aku akan tunggu mum . yue . bangun la yue . tok siye ko aku kow yue .     :'(




Lapuk | Baharu