Amalin Mohd
Luahan hati tanpa pena.


Hamba Allah


kenal dulu. baru kritik.
adilkan ?!

Cari Aku

Instagram : AmalinMohd
Facebook
Twitter
Tumblr
FormSpring
Ask.fm
Nyawa
.




Buah Hati



18.3.12 . 10:47 am
Tutorial keraskan awning tudung bawal

eh ! gadieyskeeydal buat tuto plak kew ??
tak la serius sangat pom .. juz suka-suka .. jarang yang buat tuto sal nie .. susah nak jumpa .. betol kew ?? ntah .. ada tapi mybe ada yang tahu .. so, kepda yang tak tahu tue .. silakan jenguk/jenguk tengok erkk .. di alu/alukan .. tanpa paksaan .. :))
okey !! back to the title .. aku ada buat 2 tuto sal nak keraskan awning nie ..
FIRST..
+
nie nak suh korang jelas sikit .. part/part mana yang perlu di keraskan ..
sebelum nak gosok tue .. pastikan korang gosok betul/betul atas kepala .. tanda la macam mana pom ..
+
okey, di pic 1 tadi aku dah petakkan kawasan yang nak di keraskan .. semburkan betul/betul atas kepala yang nak di keraskan tue .. sebelum nak sembur tue gosok dulu yew ..
+
then gosokkan .. kat korang semburkan tadi .. sampai betul2 kering tau ..
+
lepas tue .. korang lipat bentuk segi tiga macam korang nak pakai .. gosok sikit atas awning yang dah korang keraskan tadi .. save 1cm dari hujung awning tue ..
+
tara.... dah jadi .. so, boley la korang pakai ..
+
+
+
+
SECOND
cara kedua nie .. tak payah buka .. macam tue dah boleh ..
+
semburkan aja .. pastikan betul/betul ats kepala korang ..
+
lepas tue .. gosok .. tapi ingat save 1 cm dari hujung awning tue .. gosok sampai tempat yang di sembur tadi kering ..
+
dah jadi !! pakai/pakai ..
+
okey nie hasilnya .. koeang lipat la cantik/cantik yew .. tue saja nak tunjuk ..
abaikan jika ada tudung yang aku pakai sebelum nie macam tak jadi jew awning .. kadang/kadang jew aku keraskan .. time rajin !! hehe .. dan tuto nie aku buat dalam kadar segera .. coz nak kew pasar !! huhu
+
KIWI KLEEN FABRIC STARCH *lemon*
okey .. nie la .. keperluan yang penting korang kena ada .. ada di jual d pasar raya .. cari kat area sabun .. baru ada .. yang aku punya dah hilang penutupnya .. hehe .. aku beli yang ada bau lemon .. lau yang biasa .. kurang wangi la .. bau pom macam tak bez jew .. *pendapat aku jew*
+
dah setahun aku guna .. okey
...
setiap kebaikan ada keburukkan nya kan ..
***
kebaikannya
> mudah nak bentukkan tudung korang .. sesuai untuk keraskan kolar baju kemeja .. akan nampak lebih kemas ..
keburukkannya
> iron korang akan keputihan selepas guna .. dan akan memberi kesan kepada fabric yang akan korang gosok .. make sure .. korang bersihkan dulu sebelum nak gosok fabric lain ..
> lau kena hujan .. awning akan jadi lebih keras .. tapi lau basuh dia akan terus hilang ..
..
okey .. semua keputusan terletak pada tangan korang .. nak kew taknak ..
*pergunaan AKU sedikit kasar .. tapi aku nak lebih dekatkan diri ngan korang .. tak la skema sangat kan ?? hehe .. soe lau ada yang kurang selesa* dan aku mintak maap lau tak faham kew .. or kurang faham .. apa/apa jela .. sorry sangat/sangat . nie first time buat tuto .. 100% dari aku sendiri .. segala kesilapan harap di maafkan .. untuk pertanyaan .. silakan ..
okey .. lepas dapat petua yang tak seberape nie .. komen la sikit erkk .. penat/penat aku buat tau .. hanya untuk pengetahuan saja .. selamat mencuba !!


Lapuk | Baharu