Amalin Mohd
Luahan hati tanpa pena.


Hamba Allah


kenal dulu. baru kritik.
adilkan ?!

Cari Aku

Instagram : AmalinMohd
Facebook
Twitter
Tumblr
FormSpring
Ask.fm
Nyawa
.




Buah Hati



12.3.12 . 9:29 am
Emosional Girlz

...
Assalamualaikum..
ya Allah !! kau jadikan pelbagai makhluk di dunia ini .. ya, memang ada yang baik ada sebaliknya .. aku tak kata dia jahat kew apa .. dalam hati seseorang sure ada yang baik kita tak tahu .. tapi kenapa begitu ? aku akui .. kerap kali ada salah yang di lakukannya .. tapi semua tue ditolak ketepi .. maybe masa tue masalahnya tak sebesar mana, masih dapat diterima .. tapi sekarang !! bila semua dijarak yang jauh .. macam/macam yang jadik !! semua berpunca dari dia !! takkan kiteorang nak salah menilai .. semuanya bukti depan mata .. sorry !! kami bukan budak umur 7 tahun mudah untuk ditipu dengan mudah !! sorry againn .. kami ada mata, ada hati , ada rasa dan ada pengalaman .. sekarang !! macam/macam dah jadi .. takkan kami salah menilai .. dah macam/macam kami fikir .. dan semuanya dah macam tak logik .. bukan pendapat aku sorang !! orang lain pom macam tue .. maybe dah ramai yang salah anggap ngan kami .. biarkan .. TUHAN tahu segalanya .. jangan kata kami sakitkan hati kau .. tue semua berpunca dari kau !! kenapa tak ikhlas .. kenpa harus ada penipuan .. jangan kata kami tinggalkan kau .. yang sbenarnya kau yang lakukan dahulu .. membelakangi semua .. hati sakit pedih sudah menjadi menu utama .. biarkan kami berdiam diri .. putus tanpa kata .. sakit ini biar diteruskan membusuk dalam hati .. adkah kami masih salah anggap ? maaf jika ada .. kami tak dapat nak terima lagi .. mungkin .. dan mungkin masih terima lagi .. rasa kasih dan sayang tidak pernah pudar !! SUMPAH .. memori lama takkan mudah lenyap dari hati .. // bersama ? sudah tentu mahu !! tapi adakah masih seperti dulu .. ?? rindu yang tak dapat di kira dengan jari .. terlalu banyak .. sebanyak bintang di langgit .. // duluu >> aku selalu membayangkan macam mana rupa dan tingkah laku .. semua masa hadapan .. ingin melihat rupa sang suami , anak/anak dan kerjaya .. terbayang pelbagai rupa .. ingin sekali melihat detik itu .. dan kutip kembali memori itu terus bersama ke akhirnya .. adakah ada peluang lagi ? Tuhan telah aturkan semuanya .. jika ada salah kami .. maafkan .. kami telah memaafkan semuanya .. bukankah agama kita sendiri tidak suka ngan semua ini ?? tak salah menolak segala perasan negative pergi jauh .. malah, pahala bertubi/tubi menaikkan point amalan kita .. disamping hati yang ikhlas .. mungkin sukar .. begiitu juga dengan aku sendiri .. tapi sampai bila semua begini ?? kita bukan budak.budak umur 10 12 13 tahun .. sudah memcecah dewasa .. gunakan hak untuk berfikir .. tidak ada ruginya kan ? sedikit pom tidak akan rugi sesen .. // aku ingin berfikir secara matang !! itu azam aku !! kalau aku tak mencuba .. bila lagi ? jika terus mencuba .. azam akan menjadi kenyataann .. serta aku juga mengikut sunnah agamaku .. !! .. // mohon Tuhan jadikan realiti .. amin amin amin .. wassalam.


Lapuk | Baharu